Facebook

Vanaf 25 mei 2018 gaat de nieuwe data- en privacywetgeving, de GPDR(AVG voor de Nederlandse afkorting)wet in. Deze wet is vooral bedoelt de Europese burgers beter te beschermen met hun eigen privé gegevens die zij online opgeven op diverse websites. met deze wet mogen organisaties deze gegevens onder strenge voorwaarden, deze persoonsgegevens bewerken.

Europa doet steeds meer om de privacy van de burgers te beschermen en daarmee de data economie duurzaam te houden. door de groei in de technologie is de bescherming van persoonsgegevens links gelegd en niet meer naar om gekeken. Zo hebben bedrijven te weinig aandacht besteed aan beschermen van klantgegevens, ziekenhuizen voor de gegevens van patiënten en scholen voor de gegevens van de scholieren.

U krijgt meerdere malen per dag e-mails waarin er staat wat er in het “worst-case-scenario” kan gebeuren en dat u dit moet oplossen door een oplossing aan te bieden. Als u het dan nog niet aanneemt zijn de boetes die u moet naleven enorm en dan te bedenken dat dit ook een erge reputatieschade kan geven.

Over het algemeen is het geen groot probleem dat deze wet ingaat, het is ook nodig voor bedrijven, zodat ze het besef krijgen dat dit daadwerkelijk nodig is en dat bedrijven serieuzer om moeten gaan met de gegevens van hun klanten. Daarbij als je aan de eisen voldoet krijg je een nog betere relatie met de klanten omdat het een hoger vertrouwen aanwint.

Voor u de stappen maakt, weet welke persoonsgegevens u neemt van klanten, denk aan de naam, adres, telefoonnummer, e-mail, etc., zo weet u precies waar u uw privacybeleid op moet richten. dan is het belangrijk hoe u deze gegevens opneemt, waarom u dit doet, tot wanneer deze gegevens nodig zijn en met wie deze gegevens worden gedeelt. Vraag daarom alleen voor echt noodzakelijke gegevens dat er niks overbodigs word gevraagd. Vraag ook om cookies, zo kan de klant zelf kiezen of hij/zij hiermee akkoord gaat ja te nee. Deze gegevens moet u allemaal opschrijven in een privacy policy en die melden op uw website zodat de klanten een duidelijk overzicht hebben welke gegevens u inneemt en waarvoor u deze gegevens gebruikt. Deze privacy is makkelijk zelf te maken met de tool op deze website!

Één van de oplossingen om rekening te houden met de privacy policy is door een SSL-Certificaat te installeren op uw website. Dit zorgt ervoor dat hackers veel moeilijker op uw website kunnen komen en zo de kostbare gegevens van uw klanten te stelen voor kwaadaardige doeleinden. Als u hier meer over wilt weten bekijk dan direct de SSL pagina op onze website hier!